بهترین راهنمای خرید پاور بانک

بهترین پاور بانک

بهترین راهنمای خرید پاور بانک

پاور بانک چیست؟

بله اول از همه باید بگوییم که ” پاور بانک چیست ” : پاوربانک یا به معنای فارسی شارژر همراه که به مفهوم ساده: وسیله ای قابل حمل که تشکیل شده از تعدادی باتری با ظرفیت بالا که با شارژ کردن آن شما می توانید وسایلی را که قابلیت شارژ کردن از طریق USB را دارند در جاهای ضروری که دسترسی به برق شهر ندارید را شارژ کند. یکی از مزایای ویژه این دستگاه، مدار کنترل جریان الکتریکی می باشد که به شما این اطمینان را میدهد که هیچ آسیبی به دستگاه شما موقع شارژ کردن وارد نمیکند.

ما برای اینکه شما هنگام خرید بهترین پاور بانک بر اساس تکنولوژی های بکار رفته در این گجت و نیاز خود، این خرید را انجام دهید سعی کرده ایم که در این مقاله جزئیات این گجت قابل حمل را کامل ولی خلاصه و به بیان ساده توضیح دهیم.

همچنین در این مقاله سعی کرده ایم که شما را با بهترین پاوربانک های سال ۲۰۲۰ در یک ویدیو آشنا کنیم و از ویژگی های آن ها به شما توضیح بدهیم پس در ادامه مقاله این ویدیو را از دست ندهید.

≡ نکات زیر را باید قبل از خرید پاوربانک حتماً مطالعه کنید ↓

  1. ظرفیت پاوربانک
  2. اندازه و وزن پاوربانک
  3. تعداد پورت (خروجی)
  4. آمپر پاوربانک
  5. LED پاوربانک (نمایشگر شارژ)
  6. کیفیت ساخت و جنس بدنه
  7. قیمت و برند
  8. ایمنی پاوربانک
  9. امکانات ویژه پاور بانک

 

ظرفیت پاور بانک

شاید مهم ترین و اساسی ترین معیار خیلی از افراد برای خرید پاور بانک، ظرفیت آن باشد. معنای “ظرفیت پاوربانک” به بیان ساده: “پاوربانک تا خالی شدن شارژ خودش، چند مرتبه توانایی شارژ کردن دستگاه هوشمند شما را دارد.”

حال اگر بخواهیم کمی تخصصی تر در مورد ظرفیت پاور بانک صحبت کنیم باید در مورد واحد آن که میلی آمپر ساعت (mAh) می باشد، بحث کنیم. mAh : جریان انرژی در طول زمان (ساعت).

واحد اندازه گیری باتری های گوشی، تبلت، لپ تاپ، اسپیکر … و خود پاوربانک براساس آمپر ساعت می باشد. (برای اینکه در محاسبات آن از اعداد اعشاری استفاده نشود آن را تبدیل به میلی آمپر ساعت کرده اند.)

خوب پس با دانستن ظرفیت و واحد اندازه گیری آن، دلیل اهمیت این موضوع را بیش از پیش متوجه شده اید، یعنی شما با دانستن ظرفیت باتری دستگاه هوشمند خود باید پاوربانکی را انتخاب کنید که حداقل ظرفیتش دو برابر ظرفیت باتری دستگاه شما باشد چرا که بتوان دستگاه خود را حداقل یکبار بصورت کامل شارژ کنید.

راهنمای خرید پاور بانک

بعنوان مثال اگر گوشی موبایل شما باتری با ظرفیت حدود ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت باشد باید پاوربانکی با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت را برای آن خریداری کنید که بتوانید با یکبار شارژ کردن خود پاور بانک، حداقل بیشتر از دو مرتبه گوشی موبایل خود را با آن شارژ کنید..

 

پاوربانک های غیر اصلی

بسیاری از برند های خوش نام و معتبر درگیر تولیدات تقلبی بوده و هستند پاوربانک ها نیز از این قاعده جدا نبوده و کالاهای غیر اصلی آنها به وفور در بازار یافت میشود . تشخیص اصلی نبودن پاوربانک کاری سخت و تخصصی است توصیه ما به شما خرید از فروشنده های مطمئن و خرید پاوربانکی است که گارانتی معتبر داشته باشد.هیچ کدام از پاوربانکهای تقلبی یا درجه دو بر خلاف پاوربانک های اصلی و درجه یک گارانتی شرکتی معتبر ندارند.ضمنا تمام پاوربانک های تقلبی برخلاف قیمت مناسبشان دارای ظرفیتی غیر واقعی هستند که گاها حتی به یک سوم ظرفیت ادعا شده روی خود محصول یا بسته بندی آن هم نمیرسد.

پاور بانک با پشتیبانی از شارژ سریع بخریم یا نه؟

پاسخ به این سوال بستگی به نیاز و امکانات شما دارد. اگر گوشی، تبلت یا دستگاه‌های دیگری دارید که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، خرید پاور بانک های گران‌تر با پشتیبانی از این قابلیت می‌تواند منطقی باشد. اما از سوی دیگر باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که برای شارژ سریع این پاور بانک ها نیاز به شارژی دارید که از این قابلیت پشتیبانی کند و در غیر این صورت پاور بانک با سرعت پایین تری شارژ می‌شود.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، پاور بانک های ارزان قیمتی است که وعده شارژ سریع را می‌دهند اما منظورشان پشتیبانی از استانداردهایی نظیر Fast Charge یا Quick Charge نیست و در بهترین حالت تنها توانایی شارژ ۵ ولت و با حداکثر جریان ۲ آمپر را روی هر خروجی دارند.

نکته مهم ↓

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، ظرفیت واقعی پاوربانک می باشد. عددهایی که بروی اکثر پاوربانک ها بعنوان ظرفیت (mAh) درج شده است میزان ظرفیت اسمی آن ها می باشد و ظرفیت واقعی آن ها همیشه کمتر از ظرفیت اسمی است.

بعنوان مثال اگر پاوربانکی که بروی آن ظرفیت ۳۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت عنوان شده است یک ظرفیت اسمی می باشد و ظرفیت واقعی آن قاعدتاً کمتر از ۳۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد.

به گفته برخی از کارشناسان ظرفیت واقعی یک چهارم کمتر از ظرفیت اسمی می باشد البته این موضوع در بعضی از برندها صدق نمیکند، چرا که برخی از آنها ادعای راندمان ۹۰ درصد را میکنند.

بعنوان مثال پاور بانک شیائومی ۱۰۰۰۰ و پاور بانک شیائومی ۲۰۰۰۰ ظرفیت واقعی آن ها کمتر از این عدد ها می باشد.
.

نکته آموزشی ↓

خوب حال که این موضوع را متوجه شدید، اما زمان اینکه دنبال آمپر باتری دستگاه خود باشید را ندارید، ما برای شما سایتی را معرفی کرده ایم که با وارد شدن به سایت و انتخاب مدل گوشی خود و مشخص کردن مقدار ظرفیت پاوربانک مد نظر به شما تعداد دفعات شارژ کردن گوشی خود را با آن پاوربانک مشخص میکند. آدرس سایت : Powerbankexpert

در حال افزودن به سبد...