راهنمای خرید شارژر فندکی خودرو

راهنمای خرید شارژر فندکی خودرو

راهنمای خرید شارژر فندکی خودرو

امروزه ما به صورت تمام وقت به گوشی های هوشمند خود نیاز داریم و از آن ها استفاده می کنیم. معمولا زمانی که پشت میز کار خود نشسته ایم، مشکلی برای تامین شارژ باتری گوشی خود نداریم، اما به محض خارج شدن از محیط کار یا خانه و به خصوص با قرار گرفتن در ماشین، نیاز پیدا می کنیم که گوشی موبایل خود را شارژ کنیم. به همین دلیل این راهنمای خرید شارژر سریع USB برای ماشین (شارژر فندکی) می تواند برای شما بسیار مفید باشد. مجموعه ای از شارژر های سریع ماشین وجود دارد که می توانند برای کاربردهای متفاوت، مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان نمونه، فرض کنید همه افراد خانواده در مسیر جاده، نیاز به شارژر پیدا می کنند، و برخی از آنها نیز در صندلی عقب نشسته اند. برای همه این موارد راه حل های خوبی وجود دارد که در این راهنمای خرید شارژر سریع USB برای ماشین (شارژر فندکی) به آنها اشاره خواهیم کرد.
بخش زیادی از ما چند ماه بعد از خرید گوشی تلفن همراه، با مشکل توان پایین باتری موبایل خود رو به رو می شویم. این مسئله یک مشکل عمومی است و گاهی وضعیت باتری به جایی می رسد که حتی به اندازه برقراری یک تماس صوتی هم پاسخگو نیست. خوشبختانه انواع مختلفی از کابل شارژر سریع USB برای ماشین موجود است که فارغ از نوع گوشی شما – گوشی های آیفون یا گوشی های اندرویدی – به شما اطمینان می دهد که هیچوقت در ماشین بدون شارژ نخواهید ماند. بعضی از این شارژر ها به اندازه ای انرژی تولید می کنند که همزمان می توانید تبلت و موبایل خود را به راحتی شارژ کنید و از این بابت نگرانی نداشته باشید.

چگونه بهترین شارژر سریع USB برای ماشین (شارژر فندکی) را انتخاب کنیم؟

داشتن یک شارژر فندکی سریع برای ماشین ایده بسیار خوبی است. به کمک این وسیله کم حجم و فشرده، شما قادر خواهید بود حداقل دو گوشی همراه را در مسیر جاده شارژ کنید. در ماشین های جدید، شارژرهای USB سریع برای موبایل ها به صورت پیش فرض تعبیه شده که بسیار عملکرد خوبی دارد و می تواند همزمان چندین گوشی را به طور کامل ساپورت کند. اما اگر ماشین شما این امکان را به صورت پیش فرض ندارد، جای نگرانی نیست. شما می توانید با خرید یک شارژر فندکی ارزان قیمت، از این امکان بهره مند شوید. فاکتورهایی که در خرید شارژر فندکی ماشین باید به آنها دقت کنید، از این قرار است:

  1. آمپر شارژر:
    گوشی های امروزه نیاز به آمپر بالایی برای شارژ شدن دارند و بهترین حد آمپر برای هر کدام از پورت های شارژر، ۲.۴A است. به یاد داشته باشید که تعداد زیادی از شارژر ها دارای یک پورت ۲.۴A هستند که برای استفاده در مورد بیش از یک گجت، مناسب نیستند. این مورد معمولا در شارژرهایی وجود دارد که آمپر پورت های یو اس بی آنها متفاوت است.
  2. تعداد پورت های USB:
    شارژرهای فندکی ماشین عموما از دو پورت USB برخوردارند. داشتن بیش از یک پورت USB یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید این شارژر ها باید به آن دقت کنید. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید ارزش دقت کردن دارد، تعداد پورت های USB با سرعت شارژ بالاتر است، چرا که ممکن است همه پورت ها شارژ سریع نداشته باشند. همچنین برخی از شارژر های فندکی سیم ها بلندی را برای افرادی که در صندلی عقب خودرو نشسته اند پیشنهاد می دهند که امکان بسیار مناسبی است.
  3. امنیت:
    بسیار مهم است که شارژر خود را از میان برندهای معتبر و قانونی شناخته شده انتخاب کنید. در صورت انتخاب یک برند متفرقه، هرگز نمی توانید مطمئن شوید که شارژر شما تست های مربوط به قطعات الکترونیکی را پشت سر گذاشته است یا خیر. بهتر است به دنبال برندهای ناشناخته با کیفیت سوال برانگیز نروید، چرا که در این صورت به خاطر هماهنگ نبودن مقاومت های این شارژر ها با گوشی های موبایل و متفاوت بودن ولتاژ آنها، ممکن است با مشکل داغ شدن سریع مواجه شوید.
  4. قابلیت شارژ سریع:
    اگر گوشی هوشمند رده بالا و گران قیمتی دارید، ممکن است که گوشی شما از تکنولوژی شارژ بسیار سریع کوالکوم برای افزایش سرعت شارژ استفاده کند. در اینصورت داشتن یک شارژر با دو پورت USB که حداقل یکی از آنها مجهز به تکنولوژی شارژ سریع باشد، بسیار ضروری است. مطمئن شوید که شارژر فندکی مد نظر شما، گواهی نامه و مجوز لازم برای انجام شارژ سریع را دارد تا به گوشی گران قیمت شما آسیب نرساند.

مزایا و معایب شارژر فندکی : آیا خرید شارژر فندکی ماشین برای گوشی ضرر دارد؟

اینکه آیا شارژ کردن گوشی با یک شارژر فندکی می‌تواند به باتری گوشی و یا ماشین آسیب برساند یا نه موضوعی است که این روزها ذهن خیلی از کاربران این شارژر را به خود مشغول کرده است. اگر شما هم در استفاده از این شارژر نگران باتری گوشی و یا باتری ماشین خود هستید این مطلب می تواند پاسخی برای این سوال شما باشد.

جواب قطعا “خیر” است. البته به صورت مشروط!

برای این که به اتومبیل و باتری خودروی شما صدمه‌ای وارد نشود هنگامی که ماشین شما خاموش است از شارژر فندکی استفاده نکنید چون انرژی مستقیما از باتری اتومبیل شما تخلیه می‌شود و همچنین برای حفاظت از دستگاه تلفن همراه‌تان و باتری‌اش از برندهای معتبر شارژر فندکی و با اطمینان از کیفیت شارژر استفاده کنید.

نکاتی که باید در موقع استفاده و خرید شارژر فندکی توجه کنید:

۱. حتما حواستان باشد زمانی که ماشین را استارت می زنید گوشی خود را از شارژر فندکی جدا کنید. چون نوسان برق می تواند به شارژر فندکی یا به گوشی شما آسیب وارد کند. البته احتمال وقوع این اتفاق خیلی کم است اما بهتر است این کار را انجام دهید.

۲. نکته بعدی اینکه هر چند تا به حال گزارشی مبنی بر آسیب جدی گوشی از شارژر فندکی به گوش نرسیده است اما شارژ کردن گوشی با شارژری غیر از شارژر اصلی خودش کار معقولی نیست. بنابراین فقط زمانی که مجبور هستید و به بن بست رسیدید از شارژر فندکی استفاده کنید. چون شارژر اصلی شما مخصوص گوشی شما طراحی شده اما شارژر فندکی هر چند که استاندارد باشد برای همه گوشی ها تعبیه شده است.

در حال افزودن به سبد...